“Nekem nincs szükségem folyamatos hirdetéskezelésre, csak egyszer állítsátok be a kampányokat.” Volt egy időszak, amikor viszonylag sok ilyen és ehhez hasonló ajánlatkérésünk volt. Egyszeri hirdetési beállításokat szerettek volna kérni, de mi mondtuk, hogy ezt így nem fogjuk tudni elvállalni, több okból kifolyólag, melyeket lejjebb részletezünk. Sok vállalkozóban még mindig él az a tévhit, hogy a hirdetéskezelés csupán annyiból áll, hogy valaki létrehoz egy hirdetési fiókot, beír néhány kulcsszót, beállít egy kampánycélt, hozzá egy napi költségkeretet, majd hátradől, és várja az eredményeket. Pedig a valóság ezzel szemben az, hogy a hirdetéskezelés ma már egy összetett, adatvezérelt, stratégiai eszköz, amely – ha jól van használva – elképesztő növekedést tud elindítani egy vállalkozás életében. De ha elhanyagoljuk a kampányok folyamatos optimalizálását és nem tartunk lépést a platformok / algoritmusok folyamatos változásaival, valamint a fogyasztók változó magatartásával , gyors pénzégetéssé válik.
Mi az a hirdetéskezelés?
A hirdetéskezelés a fizetett online reklámkampányok tervezését, beállítását, optimalizálását és folyamatos menedzselését jelenti olyan platformokon, mint például a Google Ads, Meta (Facebook, Instagram), TikTok vagy LinkedIn, annak érdekében, hogy a lehető legjobb megtérülést érjük el a hirdetési költségvetésből.
A hirdetéskezelés mára az egyik legmeghatározóbb elemévé vált az online marketingnek, hiszen lehetőséget ad arra, hogy célzottan, mérhetően és skálázható módon szólítsuk meg a potenciális ügyfeleinket.
A hirdetési platformok – mint a Google Ads, Meta (Facebook és Instagram), TikTok, vagy akár a LinkedIn, mára olyan kifinomult rendszerekké váltak, amelyek képesek pontosan profilozni a felhasználók viselkedését, és az alapján jelenítenek meg hirdetéseket, hogy ki mikor a legvalószínűbb, hogy vásárol / ajánlatot kér. A siker azonban többnyire nem azon múlik, hogy hirdetünk-e ezeken a platformokon, hanem azon, hogyan csináljuk ezt.
A profi hirdetéskezelés lényege abban (is) rejlik, hogy pontosan megértjük az üzleti-, és marketingcélokat, tehát, hogy mit szeretnénk elérni a hirdetésekkel, és mi célból hirdetünk.
Ha már kiválasztottuk mely platformokon fogunk hirdetni, fel kell állítanunk a hirdetési stratégiát. Ki kell választani a célunkhoz legideálisabb kampánycélokat, legyen az értékesítés, ajánlatkérés, márkaismertség növelés, hírlevél feliratkozás vagy éppen applikáció letöltés.
A különböző kampánycélok kompatibilis összeállításával és együttállásával kialakul (jobb esetben) az eredményes hirdetési struktúra.
Egy eladásorientált Google Performance Max kampány teljesen más logikára épül, mint egy edukatív videós hirdetés a TikTokon, melynek célja, a márkaismertség növelés. A sikerhez tehát nem sablonmegoldásokra, hanem egyedileg testre szabott stratégiára van szükség.
A hirdetéskezelés egyik legkritikusabb pontja a kampányok megfelelő optimalizálása.
Sokan itt hibáznak nagyokat: Elindítják a hirdetéseket, de utána nem követik nyomon az adatokat, nem elemzik az eredményeket, nem vonnak le konklúziókat, nem A/B tesztelnek, csak egy variációval hirdetnek, stb.
Pedig a legfőbb KPI-okat (mérőszámok) nem szabad figyelmen kívül hagyni. Folyamatosan elemezni kell (azért nem naponta) a kampányok teljesítményét, és a konklúziók alapján folyamatosan finomítani kell(ene) a kampányokat.
A jól működő hirdetésmenedzsment többek közt konzisztens adatfigyelést, A/B tesztelést, célközönség-finomítást, és kreatívfrissítést is igényel. Ezen felül pedig muszáj lépést tartani a trendekkel, a fogyasztói magatartás alakulásával, az algoritmusok frissítéseivel és a platformok újításaival is.
Brainstorming, tesztelés, újratervezés
Emellett nem elhanyagolható az egyedi videós kreatív tartalom szerepe sem. Sokkal jobb hirdetési eredményeket tudunk elérni, ha rendelkezésre állnak videós anyagok, amit az adott marketingcélnak megfelelően forgattak. Egy valódi érzelmet kiváltó, lendületes videó drasztikusan befolyásolhatja a kampány eredményeit.
Például egy imázsvideóval nem valószínű, hogy megdöntjük az eladási rekordot, viszont ha márkaismertség növelése a cél, és a potenciális célközönség kiépítése / felduzzasztása, akkor tökéletesen tud funkcionálni az imázsvideó. A lényeg, hogy a videók illeszkedjenek a célokhoz.
Emellett fontos a frappáns hirdetési szöveg és egy jól megírt headline. Ezek az elemek a konverzióhoz vezető utat kövezik ki. Aki ezt nem veszi komolyan, le fog maradni.
A hirdetési megtérülés (ROAS), a kattintásonkénti költség (CPC), az átkattintási arány (CTR), a konverziós arány, a konverziónkénti költés, mind olyan számok a jelentésben, amelyekből megtudjuk, érdemes-e folytatni a kampányt, vagy új irányt kell vennünk.
A hirdetéskezelés tehát egy állandó tanulási folyamat is: adatokat gyűjtünk, elemzünk, brainstormingolunk, tesztelünk, optimalizálunk. Ez az, ami megkülönbözteti a profi hirdetéskezelést a hazárdírozó típusútól.
Aki ma nem fektet hangsúlyt a hirdetéskezelés minőségére, az nemcsak pénzt veszít, hanem lehetőségeket is. Egy rosszul célzott, nem mért vagy elavult kampány nemcsak hogy nem hoz eredményt, de rontja a márka hitelességét is.
Ezzel szemben egy jól átgondolt, valódi szakértelemmel menedzselt hirdetési stratégia nemcsak új ügyfeleket hoz, hanem hosszú távon üzleti növekedést is eredményez.
Fontos, hogy ne csak jelen legyél a digitális térben – hanem tudatosan és hatékonyan jelenj meg.
A hirdetéskezelés manapság már nem is feltétlen opció, hanem a növekedés egyik alapköve. Bízd szakértőre, hogy ne égess pénzt vele, és ne csalódj ebben a marketingeszközben.
Ha úgy érzed, hogy itt az ideje profi kezekbe adni a hirdetéskezelést, és végre mérhető eredményeket szeretnél, vedd fel velünk a kapcsolatot. Mi nem csak hirdetünk – stratégia mentén építünk sikeres kampányokat.
Te leszel a következő, akinek a sikerére koccinthatunk?
Ne feledd, a legjobb alkalom tegnap volt, a második legjobb alkalom viszont most van.
Vedd fel velünk a kapcsolatot: hello@frozenmangomedia.hu